نتیجه تصویری برای شهید علی  نوروزی شهرستان خاش

ولادت :1347/1/1

شهادت: 1362/8/5 منطقه عملیاتی مریوان
شهید علی نوروزی در خانواده ای مذهبی ومعتقد به مبانی اسلام به دنیا آمد ..از دوران نوجوانی
با احکام ومبانی اسلام اشنا شد.پیش دبستانی را دردبستان آزرم ودوران دبستان را درمعماران

دادگر و راهنمایی را در مدرسه قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)گذراند.

وتمام دورات تحصیلی خودرا با بالا ترین مرتبه به پاییان رساند تا به دبیرستان رسید .باشروع جنگ تحمیلی شهید نوروزی که عضو بسیج فعال بودند رهسپار جبهه حق علیه باطل شدند تا اینکه در سن 15 سالگی در منطقه عملیاتی مروان شربت شهادت نوشیدند.

شهید معتقد بود که باید از هرخانواده یک نفر در جنگ حضور داشته باشند تا دین خود را به انقلاب اسلامی وکشور ادا نمایند.

شهید در دوران نوجوانی کتابدار کتابخانه مسجد المهدی بودند ودرگروه رزم آوران بسیج انقلاب اسلامی  شرکت ودر تمامی ما نورهای بسیج حضور فعال داشتند.

به نقل از مادر شهید علی گلی بود که من لیاقت داشتن او را نداشتم. او صبحها وقت سحر بلند می شد و وسایل صبحانه را آماده میکرد  وبعد خانواده را برای نماز بیدار میکرد تا پدرش با خیالی راحت  به مغازه بروند  ایشان بعد از صرف صبحانه برادرانش را به مدرسه میرساند وبعد خود به مدرسه اش میرفت او همیشه به بچه های محل میگفت :امام را تنها نگذارید.

شهید علی نوروزی فرزند ششم خانواده بودند ایشان دو برادر جانباز دارند برادر بزرگتر از علی ،حسن نام دارد

در عملیات فتح المبین در سال 1362مجروح شدند .برادر کوچکتر از علی بر اثر انفجار بمب مشکل روحی وروانی پیدا کردند وجانباز هستند .از شاخص ترین معلمان شهید میتوان به آقایان سید جلیل اسلامی ،حسن وحسین پژوهیده ،اله بخش جمالزهی وسارانی دبیر زبان میتوان نامبرد که همه آنها به فیض بازنشستگی نائل آمده اند.

با توجه به برسی به عمل آمده پرونده های تحصیلی ،ایشان در تمام دوران تحصیلی نفر اول کلاس بودند .مادر شهید در قید حیات هستند ودر خانه پدر شهید سکونت دارد که در خیابان امام خمینی شهرستان خاش واقع شده است . ناگفته نماند که شهید علی نوروزی در خانواده بزرگ تربیت شده که پدرش از رفسنجان واهل تشیع بوده و مادرش خاشی واهل سنت میباشد.

شهدای فرهنگی ودانش آموزی شهرستان خاش/ص63

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت